LA PARADOXA DEL BENEFICI

LA PARADOXA DEL BENEFICI. COM LES EMPRESES AMB MÉS ÈXIT AMENACEN LÆECONOMIA

Editorial:
UNIVERSITAT POMPEU FABRA
Any d'edició:
ISBN:
978-84-88042-93-4
Pàgines:
524
Enquadernació:
Rústica
21,90 €
IVA inclòs
Disponible en 1 semana
Añadir a la cesta

La tesi principal de "La paradoxa del benefici" consisteix en el fet que la innovació tecnol.gica mostra una tendència natural a acumular la riquesa en poques mans. Les noves tecnologies afavoreixen els primers que les adopten: poden apropiar-se de tot el mercat i utilitzar aquestes mateixes tecnologies per afermar el poder i restringir la competència al sector. En conseqüència, els salaris sÆhan estancat mentre que el cost de la vida no para de créixer. Per tant, necessitem institucions fortes i una regulació independent que garanteixi i protegeixi la competència.
Un dels més grans equívocs consisteix a creure que el mercat és lliure i la competència, un efecte natural. La majoria dels mercats funcionen perfectament, per. amb lÆarribada de les noves tecnologies, les fallades del mercat augmenten el domini i lÆacumulació de riquesa. Només un capitalisme favorable al mercat pot instaurar una competència sana, que beneficiï tots els actors de la societat, inclosos els clients i els treballadors.